Nu har jag inte skrivit på flera dagar. Jag kan väl börja med att säga att jag får sluta min praktik Fredagen den 18 Maj! Glädje! Högst troligen kommer Lilla Andreas den dan och sen åker vi tillsammans hem den 22 Maj. Så jag borde vara hemma på holmen den 23=) Längtar!
På jobbet har det bara gått bra. Har jobbat sent skift två kvällar i rad och idag har jag jobbat tidigt. Lite tungt att kliva upp klockan 6 när man jobbat hela kvällen innan och kommer i säng vid 24 tiden. Jag är ju en 8-timmars-sömn-människa annars om jag ska fungera normalt. Men det gick bra. Tur att jag har så nära till och från jobbet.
Vi hade dock otroligt mycket att göra på jobb idag då vi bara var 2 personer i receptionen och en portier. Vi hade 13 in-checkningar och 10 ut-checkningar tror jag. Låter inte så jätte mycket, men där emellan ska man boka biljetter till Madame Tussauds, visa hur man hittar till Portobello, kolla öppettider för Harrods, gå ut till gatan och fånga en taxi, hjälpa gäster med sina väskor, ge en extra hand till room service på frukosten etc... Behöver jag säga annat än kaos! Vi i receptionen fungerar även som concierge (typ info och som hjälper till med olika biljettbokningar som jag berättat om tidigare) och ibland när vår portier har fullt upp med att hjälpa gäster så måste vi rycka in och just få tag på taxi och släpa väskor m.m. Men det är kul att det händer lite.
På måndag ska jag vara i room service. Ska bli riktigt kul, men jag fasar lite för frukost systemet som inte alls funkar. Vi har en typ av "frukost kort" som finns färdigt på rummen. Dom korten ska gästen fylla i:
1. Namn
2. Antal personer
3. Rums nummer
4. Datum
5. Underskrift
6. Tid då dom vill ha sin frukost
7. Viklen typ av frukost; Continental-, English- eller The Royal Park Breakfast (under dessa kategorier ska dom fylla i exakt vad dom vill ha för varm dryck, typ av bröd, bakverk, juice, vilken typ av äggrätt osv. Tar en evighet kan jag säga...)
8. Var dom vill äta sin frukost; I rummet eller i vårt frukost rum
Utöver det så måste man hänga "frukost kortet" på dörrhandtaget före kl 04 på morgonen. Detta har, utan att skojja, säkert 40% av gästerna problem med. Och jag klandrar dom inte. Vi informerar dom om detta vid incheckning, men vem orkar lyssna på en receptionist som pladdrar om frukost efter en lång resa. Men men.. Alla anställda på hotellet verkar vara medvetna om detta problem, men det händer inte så mycket. Nå ja.. Jag försöker se det som en erfarenhet!
För övrigt så kommer Johanna på besök som jag var och hälsade på på Irland. Hon kommer nu på måndag och hälsar på mig! Ska bli så otroligt kul! Säkert skönt för henne att komma från sin praktik lite.
Ha en bra fortsatt helg alla!
Men nu ska jag ta en öl med Maud. Efter det ska vi på bio! Ska bli kul för vi har inte umgåtts på länge.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar